Место работы автора, адрес/электронная почта: Северо-Восточный федеральный университет им. М. К. Аммосова, Юридический факультет ; 677000, г. Якутск, ул. Кулаковского, 42 ; https://www.s-vfu.ru/
Область научных интересов: Государство и право, юридические науки
Количество страниц: 6 с.
This article context of rapid technological development, digitalization significantly influences the shaping of guidelines for youth policy. In modern society, digitalization encompasses almost all areas of young people’s lives, providing new opportunities for interaction, education, and self-realization. This paper examines the role of digital technologies in shaping the values and preferences of youth, as well as the impact of digital platforms on the process of developing and implementing youth policies. Special attention is given to issues of digital inequality, online safety, and digital literacy among young people. The study highlights the need to integrate digital tools into youth policy mechanisms to enhance its effectiveness and adapt to contemporary realities. The authors provide recommendations for the further development of digitalization in the field of youth policy. Youth policy represents a system of measures and initiatives aimed at creating conditions for the full development of young people, their social formation, and integration into society. The main goals of youth policy are to promote the formation of an active civic position, support the self-realization of youth in educational, professional, and cultural spheres, as well as to protect the rights and interests of young people. Youth policy programs are focused on developing leadership qualities, increasing employment levels, strengthening moral and cultural values, and encouraging youth participation in volunteer and social projects. The implementation of digital technologies plays an important role, as they facilitate access to education and information and expand opportunities for self-development and professional growth. Thus, youth policy is a crucial tool that contributes to the sustainable development of society by creating conditions for the comprehensive development of youth and their active participation in the socio-economic and cultural life of the country.
Ким-Кимэн, А. Н.
Роль цифровизации в формировании ориентиров молодежной политики / А. Н. Ким-Кимэн, П. В. Капралов ; Северо-Восточный федеральный университет им. М. К. Аммосова // Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова. Серия "История. Политология. Право". - 2024. - N 3 (35). - С. 76-81. - DOI: 10.25587/2587-5612-2024-3-76-81
DOI: 10.25587/2587-5612-2024-3-76-81
Ответственность: Капралов Петр Владимирович (Научный руководитель)
Количество страниц: 3 с.
This work provides a brief analysis of the possibilities of interaction between a teacher-psychologist in conflict situations, as well as improving the standards of this profession.
Варламова, Т. А. Роль педагога-психолога при формировании функциональных взаимоотношений между обучающимся / Т. А. Варламова ; научный руководитель П. В. Капралов ; Северо-Восточный федеральный университет им. М. К. Аммосова, Юридический факультет, МБОУ "Чурапчинская гимназия им. С. К. Макарова" // Аргуновские чтения - 2024. - Якутск : ИЦ НБ РС (Я). - (Культура Арктики ; вып. 15). - С. 526-528.
Ответственность: Капралов Петр Владимирович (Научный руководитель)
Количество страниц: 3 с.
This work provides a brief analysis of such a direction in psychology and criminology as conflictology. Concepts, designs, methodological solutions are defined.
Аталларова, А. А. Особенности управления социальными конфликтами в образовательной среде / А. А. Аталларова ; научный руководитель П. В. Капралов ; МОБУ "Городская классическая гимназия", Северо-Восточный федеральный университет им. М. К. Аммосов, Юридический факультет // Аргуновские чтения - 2024. - Якутск : ИЦ НБ РС (Я). - (Культура Арктики ; вып. 15). - С. 516-518.