Место работы автора, адрес/электронная почта: Северо-Восточный федеральный университет им. М. К. Аммосова, Педагогический институт ; 677000, г. Якутск, пр-т Ленина, 2 ; e-mail: ma.sorochinskiy@s-vfu.ru, maxs911@bk.ru ; https://www.s-vfu.ru
Ученая степень, ученое звание: канд. пед. наук
Область научных интересов: Информатика, интернет технологии
ID Автора: SPIN-код: 3889-4554, РИНЦ AuthorID: 849045
Деятельность: С 2015 г. работает в СВФУ им. М. К. Аммосова.
Ответственность: Сорочинский Максим Анатольевич (Научный руководитель)
Количество страниц: 5 с.
- Общий отдел > Информационные технологии. Вычислительная техника,
- Прикладные науки. Медицина. Ветеринария. Техника. Сельское хозяйство > Медицина > Анатомия. Физиология,
- НАУКА ЯКУТИИ > ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. МЕДИЦИНА. ТЕХНИКА. СЕЛЬСКОЕ ХОЗЯЙСТВО > Медицина > Анатомия. Физиология,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩИЙ ОТДЕЛ > Информационные технологии. Вычислительная техника.
Color blindness, is a common type of color vision disorder affecting millions of people around the world. This article provides an overview of modern software solutions designed to help people suffering from color blindness to comfortably use their devices. We will look at various aspects of these software tools, including their functionality, efficiency, and ease of use. Such analysis can be used both for individual users with color blindness and for software developers seeking to make their products more accessible and convenient for people with this condition.
Черепанов, М. Д. Программные средства для помощи людям с дальтонизмом / М. Д. Черепанов, Н. В. Ступак ; научный руководитель М. А. Сорочинский ; Северо-Восточный федеральный университет им. М. К. Аммосова, Педагогический институт, Якутский колледж связи и энергетики им. П. И. Дудкина // Аргуновские чтения - 2024. - Якутск : ИЦ НБ РС (Я). - (Культура Арктики ; вып. 15). - С. 503-507.
Ответственность: Сорочинский Максим Анатольевич (Научный руководитель)
Количество страниц: 5 с.
The article presents an analysis of the eyetracking technology, which is based on tracking eye movement. The scope of its application (medicine, psychology, marketing, etc.), types of eye trackers and methods of data analysis and visualization are considered. The prospects of using technology in education are presented: improving user experience, increasing emotional engagement, developing new functionality (eye control), increasing the effectiveness of educational applications.
Емельянцев, И. Ю. Возможности и перспективы технологии айтрекингв образовании / И. Ю. Емельянцев, Д. С. Никифоров ; научный руководитель М. А. Сорочинский ; Северо-Восточный федеральный университет им. М. К. Аммосова, Педагогический институт // Аргуновские чтения - 2024. - Якутск : ИЦ НБ РС (Я). - (Культура Арктики ; вып. 15). - С. 499-503.
Ответственность: Сорочинский Максим Анатольевич (Научный руководитель)
Количество страниц: 5 с.
Career guidance work is of great importance in the selection and professional development of schoolchildren. Experience shows that the introduction of game techniques into the school’s career guidance system helps to increase the activity of students in search of their profession, the formation of adequate self-esteem, the identification and development of professionally important qualities. One of the ways of career guidance is computer simulation games, which have entered the life of the modern younger generation. This article presents an analysis of various simulation games, their classification, advantages and disadvantages.
Лазарева, У. И. Использование компьютерных игр симуляторов при выборе профессии / У. И. Лазарева ; научный руководитель М. А. Сорочинский ; Северо-Восточный федеральный университет им. М. К. Аммосова, Педагогический институт // Аргуновские чтения - 2024. - Якутск : ИЦ НБ РС (Я). - (Культура Арктики ; вып. 15). - С. 470-474.
Количество страниц: 3 с.
Сорочинский, М. А. Кружковая деятельность по робототехнике у детей начальных классов на основе комплекта lego WeDo / М. А. Сорочинский, А. Г. Смирникова ; Северо-Восточный федеральный университет имени М. К. Аммосова // Глобальный научный потенциал. – 2019. – N11 (104). – С. 49-51.