
Формирование метапредметных результатов на уроках английского языка: анализ и рекомендации = Formation of meta-subject results in English language lessons: analysis and recommendations
Статья в журнале
Русский
373.5.016:811.111(571.56)
метапредметные результаты; умения; Федеральные государственные образовательные стандарты; английский язык; универсальные учебные действия; Единый государственный экзамен; meta-subject results; skills; Federal State Educational Standards; English language, universal educational actions, UnifiedState Exam; universal educational actions; Unified State Exam
The article considers the issue of achieving meta-subject results, which are a set of cognitive, communicative and regulatory universal educational actions as one of the requirements of the Federal State Educational Standards of Basic and Secondary General Education. The concept of meta-subject education in the studies of domestic scientists is analyzed. Based on the results of the Unified State Exam in English in the Republic of Sakha(Yakutia) in 2024, an analysis of the formation of meta-subject skills in graduates was carried out, and recommendations were developed for teachers of the republic in order to improve the teaching of the English Language.
Алексеева, Е.А. Формирование метапредметных результатов на уроках английского языка: анализ и рекомендации / Е. А. Алексеева ; АОУ РС (Я)ДПО "Институт развития образования и повышения квалификации им. С. Н. Донского-II" // Народное образование Якутии. - 2024, N 3 (132). - С. 70-75.
Войдите в систему, чтобы открыть документ